Waarom is het vergroten van je online engagement belangrijk?

Waarom is het vergroten van je online engagement belangrijk?

4 april 2018 SEO 0

Online engagement

Op social media is engagement zo belangrijk omdat op deze manier de bedrijven direct contact kunnen maken met hun klanten, de naamsbekendheid verder kunnen opbouwen en daardoor uiteindelijk ook de verkoop van hun producten kunnen stimuleren. Wanneer je als bedrijf actief bent op social media is het belangrijk om interactie creƫren. Als een bericht op social media relevant wort bevonden zullen er meer mensen interesse tonen in jouw bericht. Op deze manier worden de bericht geliked en zullen er reacties komen of zullen mensen op het bericht klikken. Door de interactie zal ook de engagement worden verhoogd. En hoe hoger de engagement is hoe groter je bereik zal worden.

Volgers kopen

Het is dan tegenwoordig ook bijna onmogelijk om online succes te hebben zonder actief te zijn op social media. Ieder bedrijf moet actief zijn op social media om de doelgroep te kunnen bereiken. Het is niet moeilijk om je als bedrijf aan te melden op de belangrijkste social media zoals Instagram, Facebook, Twitter, YouTube of Snapchat. Maar om een social media pagina succesvol te maken zal niet vanzelf gaan. Want het komt weinig voor dat volgers zichzelf op je pagina aanmelden maar zal door er actief op aanwezig te zijn hun aandacht moeten trekken en deze vasthouden. Vaak komen mensen op het idee om dan volgers te kopen om sneller succes te boeken op het social media kanaal. Ook is het mogelijk om likes te kopen. Maar is het kopen hiervan daadwerkelijk nuttig?

Interactie

Wanneer je volgers of likes koopt zul je snel resultaat zien bij de aantallen. Maar uiteindelijk is het makkelijk te traceren, onbetrouwbaar en levert het weinig op. Dit komt vooral omdat er dan weinig tot geen interactie is van de volgers terwijl dit juist een belangrijk onderdeel is van online marketing en engagement. Want de gekochte volgers of likes zullen geen interesse tonen in je berichten waardoor de reacties en like uitblijven wat weer zorgt voor een slechte engagement rate. Het is daarentegen ook mogelijk om reacties en like te kopen maar hier zit dan ook weer een extra kostenplaatje aan vast. Het is veel beter om geld en tijd te steken in leuke acties en goede content om op deze manier interactie met je doelgroep aan te gaan. Zo kom je in direct contact met je klanten en zul je ook de naamsbekendheid van je bedrijf verder vergroten.