Zoekmachine optimalisatie, de moeite waard?

Zoekmachine optimalisatie, de moeite waard?

12 oktober 2018 SEO 0
seo

Zoekmachine optimalisatie, u heeft er vast wel eens van gehoord. Bent u benieuwd wat zoekmachine optimalisatie, ook wel SEO, precies inhoud? Of twijfelt u nog over de toegevoegde waarde hiervan? In dit blog komt u erachter wat zoekmachine optimalisatie inhoud en waarom u hieraan moet beginnen. Benieuwd geworden? Lees dan snel verder!

Wat is zoekmachine optimalisatie?

Zoekmachine optimalisatie is gericht op het optimaliseren en verbeteren van de interne en externe factoren van een website of webshop. Door deze factoren te optimaliseren en te verbeteren wordt de vindbaarheid in zoekmachines zoals Google beter. Google baseert de organische vindbaarheid op meer dan 200 factoren. Verschillende factoren zoals de mobielvriendelijkheid, de laadtijd van de website en het aantal kwalitatieve backlinks. Door al deze factoren te optimaliseren en te verbeteren zal de website hoger in de Google rankings komen. Met het gevolg dat de website eenvoudiger wordt gevonden en meer bezoekers trekt. Naast dat de website door zoekmachine optimalisatie hoger in de ranking komt, wordt de website-ervaring voor mensen verbetert.

Waarom investeren in zoekmachine optimalisatie?

Er zijn veel redenen waarom u zou moeten investeren in zoekmachine optimalisatie. Ten eerste stijgt het aantal bezoeken op uw website wanneer u voor zoekmachine optimalisatie kiest. Door zoekmachine optimalisatie trekt u dus meer potentiële kopers. Om deze bezoekers aan te trekken heeft u in verhouding met andere marketing manieren een beperkte investering nodig. Daarom is zoekmachine optimalisatie voor bijna elk bedrijf een aanrader. Zoekmachine optimalisatie heeft namelijk, indien op de juiste manier ingezet, altijd een positief effect.

Positief effect op zowel online als offline verkopen

Naast de bezoekers die direct via uw website wat aanschaffen heeft zoekmachine optimalisatie ook een positief effect op de verkopen in uw fysieke winkel. Uit onderzoek blijkt namelijk dat 86% van de consumenten internet gebruiken om lokale aanbieders te zoeken. Dit betekent dat elke bezoeker die via Google binnenkomt ook een potentiële bezoeker is voor uw winkel.

Zoekmachine optimalisatie inspanningen zijn goed meetbaar

Verder kan zoekmachine optimalisatie goed gemeten worden d.m.v. diverse tools. Een goede meting betekent goede mogelijkheden voor optimalisatie en dus een investering met resultaat.

Met SEO blijft u uw concurrenten voor

Tot slot kunt u door het gebruik van zoekmachine optimalisatie uw concurrenten voor blijven. Het analyseren en monitoren van de keywords van uw concurrenten is hiervoor een goede manier. U kunt dan niet alleen in de gaten houden op wat voor keywords de concurrenten ranken, maar ook hoe ze dit doen. Hier kunt u veel informatie uit halen, om zo te weten te komen waar nog kansen voor u liggen.

Verdere voordelen van zoekmachine optimalisatie:

U genereert meer sales
Uw site blijft up-to-date
Langdurig positief effect
Meer bekendheid op het internet
Juiste bezoekers op uw site
Wekt vertrouwen
Versterkt uw andere marketingmiddelen