Meer YouTube views door de online vindbaarheid van je filmpjes te optimaliseren
Zoals je waarschijnlijk wel weet zijn er op YouTube vele miljoenen filmpjes geplaatst. Natuurlijk wil je dat je YouTube filmpje veel bezoekers krijgt. Hoe kun je meer YouTube viewers bereiken? Door te zorgen voor een maximale online vindbaarheid. Uiteraard wil jij graag weten hoe je de online vindbaarheid van een door op You Tube geplaats filmpje kunt vergroten. Je moet dan een aantal stappen volgen.
Op zoek naar zoekwoorden die een hoog zoekvolume
Om de vindbaarheid van je filmpjes te kunnen optimaliseren moet je eerst bepalen wat de juiste zoekwoorden zijn bij het filmpje. Daarom begin je met een keywordonderzoek. Zo kom je te weten met welke zoekwoorden er in een bepaald vakgebied veel wordt gezocht. Je moet op zoek naar zoekwoorden die vaak worden gezocht en die bovendien betrekking hebben op de informatie in je filmpje. Bedenk dat Google relevantie op prijs stelt. Relevante zoekwoorden leiden ongetwijfeld tot meer YouTube views.
Optimaliseren van de videobeschrijvingen
De door jou gevonden zoekwoorden kun je gebruiken om de videobeschrijvingen te optimaliseren. Een goede optimalisatie leidt zeker tot meer YouTube bezoekers. Je kunt de volgende videobeschrijvingen optimaliseren:
- De bestandsnaam van het filmpje. Je wilt dat het filmpje gevonden kan worden door YouTube. Daarom kies je een benaming die door YouTube kan worden gevonden. Voor filmpje over het maken van een konijnenhok gebruik je bijvoorbeeld de bestandsnaam konijn-konijnenhok-maken.mp2.
- Verwerk de zoekwoorden ook in de titel van je filmpje. In de titel zet je de voornaamste zoekwoorden vooraan. Maak een titel die de mensen aanspreekt, zodat ze gemotiveerd worden om je filmpje te bekijken.
- Maak een zo concreet mogelijke beschrijving van je filmpje. In de beschrijving van de inhoud van je filmpje moet je de voornaamste zoekwoorden op een logische en leesbare plaats verwerken. Door aan de gemaakte beschrijving een link naar je website toe te voegen neemt het verkeer op het web toe. Je YouTube filmpje krijgt dan meer bezoekers.
- Het is mogelijk om een filmpje in YouTube te taggen. Uiteraard moeten de zoekwoorden die je als tags toevoegt aan je filmpje relevant zijn.
Andere belangrijke factoren bij het optimaliseren van de vindbaarheid van je filmpje
Je moet bij het optimaliseren van de vindbaarheid van je filmpjes ook letten op:
- Thumbnails. Een videothumbnail is een plaatje dat kijkers die op YouTube aan het browsen zijn laat zien wat het onderwerp van je filmpje is.
- Kijkduur. Een video waar lang naar wordt gekeken krijgt van Google een hogere ranking. Zorg daarom dat de kijkers je filmpje de moeite van het bekijken waard vinden.
- Betrokkenheid. Voor Google is het ook belangrijk dat de kijkers interactie hebben met je filmpjes. Zorg dus voor meer likes, shares en comments. Dat kun je bijvoorbeeld doen door vragen te stellen.
Het rekening houden met de genoemde factoren leidt ongetwijfeld tot meer YouTube viewers.